Pasta!

Toen ik vandaag in mijn koelkast en keukenkast keek, combineerde ik pasta, het werd macroni.

Ik raapte bij elkaar:
Tomaten, paprika, ui, knoflook, wortel, een blikje mais, een blikje smac, een zak Fusilli, een zak pastasaus, peper, zout en mijn potje verse basilicum.
(je kunt de meeste groentes gebruiken voor door de pasta)SONY DSC

SONY DSC
Ik geef de voorkeur aan verse kruiden. En die heb ik dan liever in een potje (zelf gekweekt of gekocht), omdat dit veel voordeliger is dan zo’n bosje verse kruiden uit de supermarkt. Omdat je daar maar een paar takjes van gebruikt en de rest verlept voor je het weer gaat gebruiken.

 

Hetzelfde geld voor verse groente. Je kunt natuurlijk een zakje verse pastagroente kopen. Lekker makkelijk en het scheelt weer tijd omdat je niet hoeft te snijden.
Maar investeer je in verschillende verse groente in huis te halen, en je snijd het zelf, dan bespaar je een hoop geld en kun je er veel meer mee doen. Met wat je nu niet gebruikt, kun je morgen weer iets anders maken.

Zet water op voor de pasta. Snij de groentes, de winterwortel kun je eventueel in tweeën of drie of vier stukken in de lengte delen. Dat ligt er aan hoe dik die is, maar zo heb je ineens ‘meer’!
Doe olie in de wok of koekenpan/hapjespan, en bak de groenten eerst. De mais even uit laten lekken en de smac in blokjes snijden. Smac is lekker op brood, maar kan ook heel goed in de pasta. Ook in combinatie met gehakt, maar als vervanger van gehakt is smac ook prima! En nog goedkoper ook…
Bak de groenten even gaar, gooi en de blokjes smac en uitgelekte mais en fijngesneden basilicum bij en warm dit goed door. Dan de saus erbij mee warmen.
Intussen de pasta gaar koken en afgieten. Dien de pasta en saus apart op, of meng het. En zie hoeveel eten je ineens hebt! Wij doen hier gewoonlijk twee dagen van.

Eet er eventueel een frisse salade naar keuze bij.

 

Eet smakelijk!

 

Geef een reactie

